Όταν λέτε π.χ. ότι θα κόψετε το χαρτζιλίκι του εφήβου σας, επειδή δεν επέστρεψε στην ώρα που είχατε πει, εκείνος απαντά ότι δεν τον ενδιαφέρει καθόλου.
Ως το πιο ισχυρό πρόσωπο στη ζωή του, είναι πιθανό να απογοητεύετε συχνά τον έφηβό σας. Καθώς μεγαλώνει, επιθυμεί να έχει μεγαλύτερο έλεγχο στη ζωή του και νιώθει θλίψη όταν δεν συμβαίνει αυτό.
Ωστόσο, μπορεί να έχει συνειδητοποιήσει ότι η ανοιχτή επανάσταση δεν είναι αποτελεσματική, αφού πιθανότατα θα θέσετε πιο αυστηρούς κανόνες.
Έτσι, μπορεί να το βρίσκει πιο ασφαλές να κρύβεται πίσω από μια πιο ουδέτερη , παθητική – επιθετική τακτική, όπως να σας αγνοεί, να κάνει υποτιμητικές γκριμάτσες ή να χρησιμοποιεί φράσεις όπως «δε με νοιάζει» και « κανένα πρόβλημα».|
Αντί να εκλάβετε όλα αυτά ως μία προσβολή στον ρόλο σας, προσπαθήστε να κατανοήσετε πώς νιώθει και να τον βοηθήσετε να εκφράσει τα συναισθήματά του.
*Κατονομάστε το πρόβλημα… Πείτε του: «Νιώθω ότι είσαι θυμωμένος μαζί μου. Πιθανότατα δε θέλεις π.χ. να κοπεί το χαρτζιλίκι σου, πρέπει όμως να συζητήσουμε τους λόγους μου, καθώς και το τι αισθάνεσαι».
*Ακούστε τι έχει να πει… Αφήστε τον να εκφράσει την άποψή του ευθέως. Αυτό θα τον βγάλει από το αδιέξοδο και θα ανοίξει την πόρτα του διαλόγου.
*Αναθεωρήστε τους κανόνες σας… Οι έφηβοι είναι πιο πιθανό να είναι παθητικοί-επιθετικοί με τους αυταρχικούς γονείς που θέτουν τους όρους με σχόλια όπως «επειδή το λέω εγώ».
*Να είστε καλό πρότυπο… Γίνετε εσείς το πρότυπο της έκφρασης , της αποφασιστικότητας και της επικοινωνίας.
*Σπάστε τον κύκλο… Εάν συνεχίσει να χρησιμοποιεί αυτές τις τακτικές, είναι πιθανό ότι με τον καιρό θα θυμώσετε περισσότερο. Εάν εκραγείτε, θα νιώσει δικαιωμένος που δεν αποδέχεται την εξουσία σας.
*Ελέγξτε την τάση σας για κριτική… Εάν νιώθει ότι τον κριτικάρετε συνεχώς ή ότι έχετε βάλει άδικους κανόνες , η τακτική αυτή μπορεί να του προσφέρει μία προστατευτική αποστασιοποίηση. Μήπως του έχετε « βάλει» την ταμπέλα ότι είναι δύσκολος; Εάν έχει απομακρυνθεί, επανεκκινήστε τη σχέση σας. Περάστε χρόνο μαζί και δείξτε αγάπη για να τον βοηθήσετε να διώξει την πικρία.